Mosty protetyczne Wrocław
Braki w uzębieniu to poważny problem. I to nie tylko estetyczny. Pamiętajmy o tym, że brak zębów utrudnia żucie, powoduje chwianie sie zębów znajdujących się w sąsiedztwie, poza tym może także powodować wady wymowy. I dlatego własne braki tego typu należy uzupełniać. Dobrym rozwiązaniem, które od lat cieszy się ogromną popularnością, są mosty protetyczne. To bardzo dobra alternatywa dla ruchomych protez zębowych, które nie są tak komfortowe jak mosty.
Mosty to rozwiązanie, które pozwala na skuteczną odbudowę braków w uzębieniu z wykorzystaniem zębów własnych pacjenta. Jak to możliwe? Rzecz w tym, że mosty składają się z filarów i przęsła. Filary w tym przypadku to po prostu korony zębowe, które nakładane są na pozostałe zęby pacjenta. Pomiędzy nimi wstawia się przęsła, które mają zastąpić zęby brakujące. W przeciwieństw do wspominanych już protez mosty protetyczne mocowane są na stałe, co oznacza większy komfort na co dzień.
W tej chwili można zdecydować się na mosty kompozytowe lub akrylowe (to rozwiązanie tymczasowe), ceramiczne z metalową podbudową oraz pełnoceramiczne. Stomatolog na pewno będzie w tanie doradzić swoim pacjentom najlepszy rozwiązanie w konkretnym przypadku.
Jak zakłada się mosty protetyczne? Podczas pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznym lekarz dokonuje oceny stanu uzębienia, tzn. korzeni zębowych, a także kości pacjenta. Aby można było założyć mosty protetyczne, jakość zębów filarowych oraz ich położenie w jamie ustnej nie mogą pozostawiać nic do życzenia. Podczas drugiej wizyty można przystąpić już do prac związanych bezpośrednio z zakładaniem mostów protetycznych. Najpierw należy oszlifować zęby filarowe. Kolejnym krokiem jest przygotowanie dokładnego wycisku zębów filarowych. Następnie wykonuje się także wycisk zębów przeciwstawnych - to ważne, bo chodzi przecież o to, aby most pasował do zgryzu konkretnego pacjenta. Później dobierany jest odpowiedni kolor mostu. Aby zabezpieczyć oszlifowane zęby filarowe zakładane są tymczasowe mosty albo korony. Podczas kolejnej wizyty, jeśli nowy most na właściwy kształt oraz barwę, można go zacementować.